Marcinkiewicz liderem Mistrzostw Polski
2008-07-28

Olsztyński kierowca wyścigowy Maciej Marcinkiewicz i jego zmiennicy Maciej Stańco i Enrico Buscema po III rundzie rozegranej w Poznaniu, zostali liderami klasyfikacji Mistrzostw Polski. Poznańska impreza była bardzo silnie obsadzona, gdyż ta eliminacja była również rundą Międzynarodowych Mistrzostw Czech. Do trzygodzinnego wyścigu długodystansowego zgłosiło się ponad 50 ekip.

Do sobotniego wyścigu, rozgrywanego w ponad 30 stopniowym upale, jako pierwszy za kierownicą Ferrari 360 usiadł Marcinkiewicz. Już od pierwszego zakrętu zaczęła się walka o poprawienie pozycji z kwalifikacji, w której załoga zajęła 9 miejsce. Maciej już po pierwszym okrążeniu poprawił swoją pozycję o trzy miejsca. Na szóstym okrążeniu podczas bezpośredniej walki ze słowackim supermocnym Porsche 911 RSR, Marcinkiewicz musiał zjechać na brudniejszą część toru, dodatkowo zaplamioną olejem. Dodatkowo pojawił się problem z wbiciem biegu, w efekcie czego Ferrari mocno wyrzuciło tyłem i z impetem uderzyło w barierę ochronną.

Uderzenie uznałem na tyle poważne, że wysiadłem z auta, bo byłem przekonany, że rozbity jest cały tył – opowiada Maciej Marcinkiewicz. – Ale po raz kolejny przekonałem się, że ferrari jest mocne niczym czołg. Rozbity był tylny narożnik, ale nie na tyle mocno, by nie pozwoliło to na kontynuowanie wyścigu.

Po prowizorycznej naprawie w boksie Maciej ponownie wyjechał na tor. Niestety sędziowie dopatrzyli się jednego nadplanowego mechanika przy naprawie i załoga Ferrari dostała dodatkowo karę przejazdu przez boks w efekcie czego załoga spadła w okolice połowy stawki, która liczyła przeszło 50 aut. Zaczęło się żmudne odrabianie strat. Zmieniła się cała taktyka zespołu. Marcinkiewicz pojechał nie 65, a 95 minut. Potem zmienił go Stańco. Zespół dość sprawnie przebił się do pierwszej dziesiątki, ale szansę na dalsze odrabianie strat przerwał wypadek na torze. Na 10 okrążeń wyjechał safety car, ale i tak mimo początkowych przygód, załoga Ferrari skończyła wyścig na drugim miejscu w klasyfikacji Mistrzostw Polski.

WYNIKI WYŚCIGU (111 okrążeń)
1. Tomas Kostka/Thed Björk (CZ/S) Audi A4 DTM 3:01.23,801
2. Tomas Enge/Stefan Mücke/Antonin Charouz (CZ/D/CZ) AMG Mercedes C-Klasse +31,794
3. Ryan Sharp/Alex Müller (GB/D) Porsche 997 GT3 RSR -7 okr.
4. Wolfgang Kaufmann/Aliaksandr Talkanica (D/BY) Corvette C5-R -7 okr.
5. Miro Hornak/Miro Konopka (SK) Porsche 997 GT3 RSR -9 okr.
6. Milan Urban/Jan Urban/Petr Charouz (CZ) Lamborghini Gallardo Evo -11 okr.
7. Mariusz Miękoś/Adam Kornacki (PL) Porsche 997 GT3 Cup -11 okr.
8. Marcel Kusin/Matej Kotrba (CZ) BMW M3 GTR -12 okr.
9. Maciej Marcinkiewicz/Maciej Stańco/Enrico Buscema (PL) Ferrari 360 Modena -13 okr.
10. Patryk Pachura/Jakub Marcinkiewicz (PL) SEAT Leon Supercopa -15 okr.

PUNKTACJA DSMP
1.Stańco/M. Marcinkiewicz/Buscema 86, 2. Myszkowski/Biliński 80,
3. P. Pachura/J. Marcinkiewicz 78, 4. Miękoś/Kornacki 74, 5. A. Gładysz/Kisiel/M. Gładysz 60, 6. Soja/Michel 56.