Dramatyczny wyścig w Lausitz
2006-04-30

Dramatyczny wyścig w Lausitz

997-ki zespołu Fuchs Star Moto tym razem miały właściwe nastawy. Nawierzchnia przeschła i choć trafiały się mokre plamy na torze, wyjechano na slickach. \"Po starcie za długo trzymałem jedynkę, konkurent ruszający obok wystrzelił jak z procy i od razu mnie zablokował. Maciek Marcinkiewicz jechał cztery miejsca przede mną\" - mówił Stańco. Drugi z Maćków zaliczył pierwszy stojący start od 2001 roku. Ruszał od wewnętrznej, gdzie było jeszcze mokro.

 Sesja pełna piruetów
2006-04-29

Sesja pełna piruetów

Jestem wściekły - wyjechaliśmy na ustawieniach na suchy tor, tymczasem rozpadało się tuż przed czasówką - mówił Maciej Marcinkiewicz, dwudziesty w kwalifikacjach Porsche Carrera Cup na EuroSpeedwayu. - Maciek Stańco szybko wrócił po deszczówki, ja czekałem licząc, że uda się przejechać chociaż jedno kółko na slickach, ale nic z tego. Było już zbyt mokro. Moje deszczówki były zjeżdżone w piątek i walczyłem z potężnymi wibracjami. Na prostej nie potrafiłem odczytać wskazań zegarów. Na dodatek przy zjeździe z toru czekali na nas z papierem, informując o skreśleniu najlepszego czasu za wyprzedzanie przy żółtej fladze. Widoczność była kiepska z powodu deszczu, ale jestem na sto procent przekonany, że przy żółtej nikogo nie wyprzedzałem...

Mokry, śliski EuroSpeedway
2006-04-28

Mokry, śliski EuroSpeedway

Maciej Stańco i Maciej Marcinkiewicz zmieścili się w dwudziestce po pierwszym treningu przed rundą Porsche Carrera Cup na EuroSpeedwayu - przez całą półgodzinną sesję mżył deszcz.

Star Moto szuka nastawów
2006-04-28

Star Moto szuka nastawów

\"Tego się właśnie obawiałem - tor wysechł i konkurencja nam odjechała - powiedział Maciej Marcinkiewicz, 22 po drugim wolnym treningu Porsche Carrera Cup na EuroSpeedway Lausitz. - Było brudno, ślisko, ale już zupełnie sucho i obydwaj z Maćkiem wyjechaliśmy na nowych slickach. Mieliśmy identyczne nastawy, które okazały się nienajlepsze. Kąty nie były właściwe, samochód źle się prowadził. Właśnie przyszedł inżynier z Porsche i sprawdza nasze ustawienia.\"

Marcinkiewicz wraca do Porsche
2006-04-24

Marcinkiewicz wraca do Porsche

W najbliższy weekend na nowoczesnym torze Eurospeedway w niemieckim Lausitz, Maciej Marcinkiewicz rozpocznie wyścigowy sezon 2006.Kierowca Automobilklubu Olsztyńskiego wystartuje w drugiej rundzie Porsche Carrera Cup za kierownicą najnowszego Porsche 911 GT3 Cup, wystawianego przez Star Moto Racing Team.

Polacy nie dopuszczeni do wyścigu
2005-10-16

Polacy nie dopuszczeni do wyścigu

Polscy kierowcy nie wystartowali w wyścigu ósmej eliminacji Divinol Cup w Hockenheim. Już od treningów wolnych zaczęły się kłopoty naszego zespołu. Organizatorzy uznali, że Saleen jest zbyt głośny. Polacy nie zostali dopuszczeni do pierwszych dwóch treningów wolnych. Po długotrwałych rozmowach organizatorzy dali się namówić na test głośności w grupie samochodów. Zamontowany na torze automatyczny alarm miał się uruchomić w razie przekroczenia limitu.

Marcinkiewicz i Stańco wystartują w Hockenheim
2005-10-12

Marcinkiewicz i Stańco wystartują w Hockenheim

W sobotę na torze Hockenheimring w niemieckiej serii samochodów serii GT Divinol Cup wystartuje Maciej Marcinkiewicz razem z Maciejem Stańco. Polacy pojadą Saleenem S7R, którym wspólnie startowali już w brneńskiej eliminacji FIA GT. Po piątkowych treningach i kwalifikacjach obu Maciejów czeka start w dwóch pół godzinnych, silnie obstawionych wyścigach.

Wypadek Marcinkiewicza
2005-09-19

Wypadek Marcinkiewicza

W premierowym wyścigu tureckiej rundy FIA GT Championship na Istanbul Park wystąpił jedyny reprezentant Polski - Maciej Marcinkiewicz. Olsztynianin prowadził tym razem Saleena S7R niemieckiego zespołu Konrad Motorsport, a zmieniał go Włoch Marco Saviozzi, który ma już za sobą starty w Daytonie i 24 godzinnym wyścigu Le Mans.
Od początku wyścigowego weekendu, z każdym wyjazdem na tor Maciej poprawiał swój czas. Na drugim treningu kwalifikacyjnym uplasował Sallena z numerem 4 na 9 miejscu. Marcinkiewicz z Saviozzim po treningach kwalifikacyjnych zajmowali 12 pozycję.

Marcinkiewicz w Konrad Motorsport
2005-09-13

Marcinkiewicz w Konrad Motorsport

Kierowca wyścigowy Maciej Marcinkiewicz, wystartuje w najbliższej rundzie Mistrzostw FIA GT w renomowanym zespole Konrad Motorsport. Wyścig odbędzie się w najbliższy weekend na nowym torze Istanbul Park w Turcji. Maciej weźmie udział w dwugodzinnym wyścigu za kierownicą Sallena S7R klasy GT1 o mocy niecałych 700 koni mechanicznych. Będzie to już kolejny występ olsztyńskiego w serii długodystansowych wyścigów FIA GT.

Z Kielc do Istambułu
2005-09-05

Z Kielc do Istambułu

Na torze wyścigowym Poznań odbyła się piąta runda długodystansowych samochodowych mistrzostw Polski. Wśród 25 załóg, które wzięły udział w trzygodzinnym wyścigu Maciej Marcinkiewicz wraz z Robertem Lukasem wystartowali Volkswagenem Golfem TDI. Wyścig, odbywający się przy zmiennej pogodzie obfitował w wiele dramatycznych sytuacji. W jego trakcie na torze aż dwa razy pojawiał się Safety Car.

Marcinkiewicz-Lukas na trzecim miejscu w Poznaniu
2005-07-11

Marcinkiewicz-Lukas na trzecim miejscu w Poznaniu

Na torze wyścigowym Poznań odbyła się piąta runda długodystansowych samochodowych mistrzostw Polski. Wśród 25 załóg, które wzięły udział w trzygodzinnym wyścigu Maciej Marcinkiewicz wraz z Robertem Lukasem wystartowali Volkswagenem Golfem TDI. Wyścig, odbywający się przy zmiennej pogodzie obfitował w wiele dramatycznych sytuacji. W jego trakcie na torze aż dwa razy pojawiał się Safety Car.

Polacy na mecie w Brnie
2005-06-27

Polacy na mecie w Brnie

W miniony weekend na torze wyścigowym w czeskim Brnie odbyła się piąta runda długodystansowych Mistrzostw FIA GT. Wśród 24 załóg dysponujących superszybkimi samochodami GT wystartowała polska załoga RAM Racing. Maciej Stańco, Rafał Janus i Maciej Marcinkiewicz zmieniali się za kierownicą blisko 700 konnego Saleena S7R klasy GT1.