Trzykrotne podium dla Marcinkiewicza.
2007-04-16

Maciej Marcinkiewicz wraz z Robertem Lukasem wygrali pierwszą rundę Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski, która odbyła się w miniony weekend na torze w Poznaniu. Lukas jadący na pierwszej i trzeciej zmianie oraz Marcinkiewicz prowadzący Porsche 911 GT3 (996) w środkowej części trzygodzinnego wyścigu, zostawili za sobą ekipę Star Moto Racing, występującą w składzie Maciej Stańco/Łukasz Komornicki/Adam Kornacki w Porsche 911 GT3 (997). Trzecie miejsce zajęła załoga Robert Kisiel/ Jean-Claude Laruelle w Seacie Leon Supercopa.

Podczas startu pierwszego z zaplanowanych na ten dzień dwóch sprintów Grand Prix Polski, ruszający z trzeciego pola Maciej Marcinkiewicz (Porsche 911 GT3) popełnił falstart za co otrzymał karę drive through za falstart. W wyścigu zajął trzecie miejsce. Wygrał Robert Lukas przed Maciejem Stańco, obaj w najnowszych Porsche 911 GT3. Po starcie do drugiego wyścigu prowadzenie objął Maciej Marcinkiewicz a za jego plecami toczyła się ostra walka pomiędzy Stańco i Lukasem. W połowie dystansu Marcinkiewicz spadł na trzecie miejsce, ale w końcówce wyścigu awansował na drugie. Wyścig wygrał Stańco, trzeci był Lukas.

Maciej Marcinkiewicz: „Na starcie Grand Prix Polski popełniłem błąd, auto lekko mi drgnęło, sędziowie to wyłapali, przejazd przez depo i pozamiatane. Na karę wjechałem okrążenie za wcześnie i z powrotem wjechałem w grupę aut. Trzeba było najpierw odskoczyć. I tak dobrze, że dojechałem trzeci. W drugim wyścigu dobrze rozpracowałem start i wyszedłem na prowadzenie, po trzecim okrążeniu, na prostej Maciek z Robertem mnie przeszli. W ostatnim okrążeniu wykorzystałem ich walkę o pierwsze miejsce i przed samą metą wskoczyłem na drugie miejsce. Podczas weekendu okazało się że mój samochód jest wolniejszy i tracę czas. Od następnej eliminacji w Brnie ma być już nowy silnik, mam nadzieję że to choć trochę zwiększy konkurencyjność tego auta. W długim dystansie pojechaliśmy taktycznie. Gdy wsiadałem na swoją zmianę nie zmieniliśmy opon, jechałem ponad godzinę aż opony się skończyły. Robert wyjechał na nowych gumach i na godzinę przed końcem kontrolowaliśmy sytuację utrzymując naszą przewagę. Tu wszystko zagrało, chociaż przez moment obawialiśmy o dodatkowe tankowanie, jednak nasza przewaga była na tyle bezpieczna, że mogliśmy zaoszczędzić trochę paliwa.”

Wyścig długodystansowy 3 godziny (99 okrążeń)
1. Robert Lukas/Maciej Marcinkiewicz - Porsche 996 GT3 3:01.41,568
2. Maciej Stańco/Łukasz Komornicki/Adam Kornacki - Porsche 997 GT3 +45,493
3. Robert Kisiel/Jean-Claude Laruelle - Seat Leon Supercopa -4 okr.
4. Jakub Marcinkiewicz/Patryk Pachura/Mateusz Lisowski - Seat Leon Supercopa -9 okr.
5. Sergio Azzini/Oscar Azzini - Ferrari F355 -10 okr.
6. Rafał Rulski/Konrad Kubiak - Honda Civic -11 okr.

Grand Prix Polski wyścig 1 (12 okrążeń)
1. Robert Lukas - Porsche 997 GT3 19.40,934
2. Maciej Stańco - Porsche 997 GT3 +16,060
3. Maciej Marcinkiewicz - Porsche 997 GT3 +40,038
4. Mateusz Lisowski - Seat Leon Supercopa +59,041
5. Krzysztof Groblewski - Porsche 997 GT3 +1.04,089

Grand Prix Polski wyścig 2 (12 okrążeń)
1. Maciej Stańco - Porsche 997 GT3 19.48,24
2. Maciej Marcinkiewicz - Porsche 997 GT3 +7,972
3. Robert Lukas - Porsche 997 GT3 +27,990
4. Krzysztof Groblewski - Porsche 997 GT3 +58,431
5. Robert Kisiel - Seat Leon Supercopa +59,535

PUNKTACJA GRAND PRIX POLSKI :
1. Stańco 18,
2. Lukas 16,
3. Marcinkiewicz 14,
4. Groblewski 9,
5. Lisowski 5, Czapka 5, A. Gładysz 5,
8. Kisiel 4,
9. Paweł Soja 2.